De Tafelberg

22 februari 2017 - Maruleng, Zuid-Afrika

Oh, ik was gisteren vergeten te melden dat we ook in de Compagnies Tuin zijn geweest. De tuin van de VOC. Daar werden verse groenten verbouwd  (o,a. Rode kool) voor de zeevaarders naar de Oost en vers water. Inmiddels is het een prachtife groene oase voor pauzerende ambtenaren. Ik voelde me er meteen thuis.

En Steve en ik hebben een kijkje genomen in de Nationale Bibliotheek van Zuid Afrika. We moesten ons inschrijven en de rugzakken werden gescand. Mooie oase van rust voor studenten. Je kon er een speld horen vallen. En veel oude,  antieke boekenkasten en bureaus. En boeken natuurlijk. Heel mooi!

Vandaag zijn we eerst met de bus naar het Waterfront geweest voor een rondvaart door de haven. Heel mooi, leerzaam en lekker koel. Het was vandaag weer zo'n 35 graden! Je kijkt toch heel anders tegen een haven vanuit een boot.En de kapriolen van de robben in en buiten het water kregen we er gratis bij!

Daarna  weer in de bus op weg naar de Tafelberg. Het was er heel druk. De weg ernaartoe stond kilometers lang volgeparkeerd. Als het ware een erehaag voor ons Corry, die tegen de hoogte opzag. Een Corrydor dus, eigenlijk, dus! Wij blij dat we met de bus waren en in het hotel al kaartjes hadden gekocht!

We konden dus redelijk snel naar boven. In goed 5 minuten stonden we boven. Geen centje pijn, ook voor Corry niet. Boven was het prachtig. In de verte zagen we wel een fikse bosbrand.

Maar kort en goed het was bijzonder fraai. We hebben lekker wat gewandeld op het tafelblad en enkele mooie kiekjes gemaakt.

Morgen nog lekker wat wandelen en shoppen aan het Waterfront en dan om 2200 uur op het vliegveld zijn,  waar we om 00.30 uur ten hemel worden opgenomen. We hopen omstreeks 11.00 uur weer Nederlandse bodem onder de voeten te hebben.

Dit was dus de laatste bijdrage in dit Blog. Bedankt voor het meelezen en de leuke reacties!

1. Marleen:
    22 februari 2017
    Mooie verhalen, Jacques! Ik zal ze missen!
    Groetjes en nog een mooie laatste dag!
  2. Wilma Wijngaard:
    22 februari 2017
    Hallo vakantiegangers, vandaag jullie hele blog gelezen en genoten. Jeanne Dieden had het aan me doorgestuurd. Leuk om te lezen hoe jullie hebben genoten en ook heel herkenbaar daar we op een aantal plaatsen ook geweest zijn. Het water liep me alweer in de mond als je het over het eten en de wijn had. Geniet vd laatste dag en een heel goede, veilige terugreis. Groetjes Ton en Wilma
  3. Wil en Ton Koppers:
    22 februari 2017
    we hebben genoten van de verhalen
    goede terugreis Corry & Steve en Jeanne & Jacques en tot in Nederland

Grt
    Wil en Ton
  4. Ton en Wil:
    22 februari 2017
    Hallo vakantiegangers,we hebben genoten van jullie verhalen.
    Geniet van de laatste dag in Zuid Afrika,goede reis terug.
    Groetjes Ton en Wil
  5. Michel:
    23 februari 2017
    Mooi einde van een schitterende reis, Jacques, Jeanne en reisgenoten.
    Goede thuisreis toegewenst.
    Tot volgende week!
  6. Tiny en Tim:
    23 februari 2017
    Wij hebben genoten van jullie verhalen. Het zal beslist geweldig zijn geweest voor jullie allemaal. Geniet nog van de laatste dag en kom alek thoes zullen we maar zeggen. Doei.
  7. Lisette Schoeren:
    23 februari 2017
    goeie reis en tot zondag
  8. Cees en ine:
    23 februari 2017
    we hebben gesmult van jullie prachtige ervaringen,we gaan dit missen Een goeie reis terug en een behouden thuiskomst in ons koue kikkerlandje
  9. Nel:
    hallo vakantiegangers
    dat is bijna het einde van jullie schitterende reis
    maar hebben er super genoten
    met de mooie verhalen
    goeie reis terug
  10. Theo en Margriet:
    23 februari 2017
    Dank voor de vele en mooie reisverslagen en foto's.
    We hopen jullie snel weer 'in het echt' te zien om te kunnen luisteren naar jullie belevenissen van de afgelopen weken.
    Oppassen met vliegen (niet je hoofd uit het raampje steken) en als je in Nederland weer in de auto stapt, let op want hier rijden ze aan de andere kant. -:)
  11. Jeroen:
    23 februari 2017
    Dank voor de mooie verhalen en dat we mochten meegenieten
  12. Rien en Nell.:
    23 februari 2017
    We hebben genoten van de verslagen en de prachtige foto's. Het is voor jullie 4 weken genieten geweest. We horen binnenkort de verhalen wel van Corry en Steve.
    Goede thuisreis.