Kaap de Goede Hoop

21 februari 2017 - Maruleng, Zuid-Afrika

Vanmorgen zijn we in het busje van ene Farouk gestapt. We hebbeen een full day excursion gedaan, samen met nog 8 andere mensen van verschillende nationaliteiten.We hebben diverse toerisch interessante punten bezocht. Hoge klippen langs de Atlantische Oceaan en prachtige vergezichten. Ook de spectaculaire Chapmans Peak Drive stond op het programma. Sowieso een wonder dat de weg is aangelegd, maar ook spannend om te horen en te zien wat ze hier hebben gedaan, c.q. hebben moeten doen om deze weg veilig te krijgen en te houden. Regelmatig komen namelijk rotsblokken naar beneden. Die worden nu in stalen netten opgevangen en er is 24/7 camerabewaking. Ik heb de haarspeldbochten niet geteld, maar het waren er tientallen. In de buurt van Simonstown hebben we de pinguïns bezocht. Niet de locatie waar Farouk ons afzette en waar entree geheven werd, maar een mooie, rustige locatie, waar we op ons gemak met z'n vieren die aardige beestjes hebben kunnen bekijken. Helaas ben ik daar wederom onderuit gegaan, toen ik in mijn enthousiasme van een rotsblok sprong, die hoger was dan ik dacht en tevens het wederom aanstromend zeewater wilde ontwijken. Gelukkig niks bezeerd en mijn weggevlogen bril had ik eerdervte pakken dan de pinguïns. .... Ik heb het droog gehoude, alleen een beetje stijfjes. Wordt goed oppassen de laatste dagen.

Uiteraard zijn we ook naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop geweest. Het waaide er zo hard dat je moeite had om overeind te blijven. Dat is me gelukt. Deze keer wel!

Jammer dat je met zo'n excursie niet zelf je tijd kan indelen. We hadden er graag wat langer gebleven. Adembenemende uitzichten.

Op de terugweg hebben we nog de botanische tuin in Kirstenbosch bezocht. Echt heel mooi.

Vanavond waaide het zo hard, dat ons biefstukje bijna van het bord waaide. Het stormde. Morgen is dat ook nog het geval, dus De Tafelberg is morgen ook geen optie. We gaan kaartjes kopen voor de hopon hopoff bus en Kaapstand verder verkennen. Als de gelegenheid er is, gaan we natuurlijk de Tafelberg op.

Oh ja voor ik het vergeet. We hebben ook nog even naar the sundown gekeken. Dat zou om 19.33 uur zijn. Die zon hier houdt zich precies aan de planning. We liepen naar zee met zon en toen we er na 5 minuten waren was de zon al nauwelijks nog te zien. Dat gaat als een trein hier. Volgende keer wat eerder aanlopen.

1. Corry Janssen-Janssen:
    Dag Jacques,
    Doe je wel een beetje voorzichtig daar in Afrika.
    Het is toch de bedoeling dat je al jouw foto's en reisverslagen heelhuids kunt showen en toelichten?
    Leuke verhalen hoor. Ik geniet vanaf mijn bureau mee. groeten en nog veel plezier.
  2. Maarten Brzozowski:
    21 februari 2017
    Heb net weer een "bij gelezen" van jullie avonturen.
    Het blijft leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken;
    Leuke schrijfstijl Jacques!
    Heel veel plezier nog de laatste dagen!
  3. Wil en Ton Koppers:
    Hou Jacques
    leuke achtergrond bij de foto op de trappen.
    goeie fotograaf
  4. Marleen:
    21 februari 2017
    Geniet nog van een paar heerlijke laatste dagen en voor donderdag een goede vlucht en behouden thuiskomst!
    Groetjes, Marleen
  5. Theo en Margriet:
    21 februari 2017
    Er zitten weer heel mooie foto's bij en ook het reisverslag laat niets aan duidelijkheid over.
    Dus ga door, maar ben voorzichtig.